fredag, februari 09, 2007

Ynklig som få

Jag avskyr att vara sjuk.


Det blev inte magsjuka av det hela (tackochlov). Men en minst sagt märklig rejäl förkylning eller vad man skall kalla det har jag helt klart drabbats av.


Igår när jag gick och lade mig så frös jag som en hund.

Försökte ta tempen medan jag gick toa och tänderna skallrade så mycket att det var nästan omöjligt att hålla kvar termometern i munnen.

Efter att ha legat och frysit i nästan två timmar somnade jag tillslut, med långbyxor, sockar, långärmad tröja, mössa, varm vetekudde närmast kroppen, dubbla fleecfiltar och mitt duntäcke!

En timma senare vaknade jag av att jag var hysteriskt varm och fick klä av mig allt och låg mitt på sängen i bara BH och trosor och svettades helt enormt mycket. Det kändes som att jag låg i en bastu.

Jag har varit yr hela dagen idag och maken har stannat hemma från jobbet för att ta hand om Lillebror eftersom jag är så dålig. Febern har kommit och gått under dagen och jag har lyckats hålla den någorlunda i schack med hjälp av panodil.

Min hals har blivit sämre och sämre under dagen. Jag är inte ett dugg täppt i näsan, men det känns som att jag har ett rivjärn nerstucket i svalget ända ner i bröstet och det gör fruktansvärt ont att hosta eller harkla sig. Och det skall sägas att det känns så trots att jag har både Panodil forte och Dexofen i kroppen. Jag kan knappt prata för att det gör så ont.

Jag är sjuuhuuuuuuuuuuk!!!!


Det är så jag börjar undra om jag har fått någon jävla lunginflammation eller vad i helsicke är det här???

2 kommentarer:

  1. Anonym07:40

    Tror det är vanlig influensa. Man blir rejält sjuk av den. Med hög feber och har man otur ligger man däckad i två veckor.

    SvaraRadera
  2. Anonym10:16

    oj! låter som du & mitt mellan barn drabbats av samma "sjuka"
    KRYA PÅ DIG!!
    www.mammaanna.webblogg.se

    SvaraRadera