måndag, februari 05, 2007

Please God, save me from the Kräksjuka

Storasyster kom hem tidigt från skolan idag. Hon mår illa. Hon skulle egentligen ha åkt till sin pappa för att fira hans födelsedag men de har tydligen magsjuka hela bunten enligt henne. Nu ligger hon i soffan och är utslagen för att hon har ont i magen. Ingen spya in sight so far.


Den där kräksjukan verkar omöjlig att värja sig från.

Det kändes som att vi undkom med en hårsmån för en vecka sedan när Lillebror fontänkräktes i parkeringshuset, men det är väl så med eländet; What goes around, comes around.

Nu skulle egentligen svärfar ha varit här och hjälpt till att bygga om i gästrummet, men guess what: han låg hemma i magsjuka i lördags och blev portförbjuden hemma hos oss.

Själv går jag omkring och känner efter hela tiden, och jag undrar om jag inte mår lite illa jag också. Jag vet inte om det är begynnande kräksjuka eller om jag mest är inbillningssjuk nu när omgivningen verkar däcka till både höger och vänster.


Hursomhelst så tar jag inga chanser och garderar mig, så maken har fått i uppgift att bunkra upp med proviva och coca-cola på väg hem från jobbet.


Fan, jag vill inte bli sjuk. Hur kul kan det vara på en skala när man måste amma en liten bebis. Och ännu värre, hur kul blir det om han får kräksjuka, min lilla lilla guldklimp. Han är världens gnälligaste bebis just nu. Kräksjuka på gång?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar