fredag, februari 16, 2007

Nytt

Nu jäklar händer det grejer i vårat gästrum. Vi har slagit upp en ny vägg, lagt nytt laminatgolv och målat de bruna fanerväggarna vita. Sen har jag beställt tapet till den ena väggen också. Jag och maken knallade in på färgbutiken och hittade en tapet vi båda fastnade för på bara fem minuter. Jag blev tvungen att åka tillbaka dagen därpå bara för att se att jag inte hade förhastat mig, men nej, det är fortfarande den tapeten som känns helt rätt till det rummet.

Så nu skall det bara tapetseras och sen skall ny förvaring inhandlas från IKEA så att väggen mittemot blir full av bra förvaringsmöjligheter.

Det känns helt fantastiskt. Tänk att det bara tog några få dagar att fixa allt, och så har jag gått och gruvat mig för att ta tag i det i nästan fem år. Så löjligt.


6 kommentarer:

  1. Anonym08:54

    Najs!

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det underligt att man går och gruvar sig så länge över något som egentligen är såååå lätt att fixa till...

    Kram

    SvaraRadera
  3. Alltså var är det där? Är det i hallen eller i gästrummet? Känner inte igen det alls :o) Men det är ruskigt snyggt!

    SvaraRadera
  4. Anonym22:38

    samma tapet som jag har fastnat för. Men jag har ingenstans att sätta den...

    SvaraRadera
  5. Sara: Det är inte en bild hemifrån oss, utan en bild på tapeten från eco tapeters hemsida. Man kan gå in där och "provtapetsera" ett rum. Jättepraktiskt! :-)

    SvaraRadera
  6. aha då förstår jag, jag kunde inte placera det alls ;o)

    SvaraRadera