tisdag, februari 27, 2007

Här skall pumpas!

Kom precis hem efter ett besök på BVC.

Och det var precis som jag gissade: att lillebrors viktkurva har planat ut lite nu efter att vi har varit sjuka. Jag har kännt på mig att han inte får nog med mat.

BVC sköterskan undrade hur jag ville göra, men jag känner att jag verkligen vill fortsätta amma, så nu har jag fått xyntocinon-spray utskrivet och så skall jag hyra en elektrisk bröstpump på vårdcentralen i stan för att få igång mjölkproduktionen ordentligt igen. Hoppas det funkar!

Men jag skall också börja ge honom gröt på kvällen innan sängdags och så får jag hoppas att han sover bättre av det.

Det här med att amma en gång i timmen hela natten lång håller inte så länge till känner jag. Jag känner mig som en zombie halva dagarna och somnar stup i kvarten precis som när jag var gravid och inte fick sova.



Annars är det bråda dagar med bakning på schemat mest hela tiden. Lillebror skall döpas på lördag så det gäller att bulla upp ordentligt.

2 kommentarer:

  1. Oj,oj stressa inte så mycket - det kan också påverka bröstmjölken tror jag. När vi flyttade in i huset o lillan bara var någon vecka så gick hon inte heller upp i vikt så bra och jag tror det var flyttstressen för sedan när det lugnat sig så gick det bra att helamma tills hon var 6 mån. Lycka till m dopet!

    SvaraRadera
  2. Lite gröt blir väl bra, jag tror säkert att amningen fixar till sig ändå. Ibland tycker jag att BVC är så dramatiska, som att mjölken skulle sina för att man tittar på en ersättningstetra typ... Haha trots lite sporadisk ersättning, grötstart direkt vid 4 månader och massa annan mat så ammar vi för fullt här. Jag trodde aldrig att jag skulle bli en långtidsammerska, men BVC tyckte minsann att jag skulle amma tills dottern blev 2 år, och vem vet, det kanske blir så.

    SvaraRadera