torsdag, mars 08, 2007

Hallon

Maken: "Jag har gjort smoothie till mig själv. Vill du också ha?"

Jag: "Gärna."

Maken: "okej... vad vill du ha i då?"

Jag: "Ingen aning. Gör nåt bara."

Maken: "Men du gillar ju inte hallon. Vad kan man då använda om man inte använder hallon?" (han är ordentligt insnöad på att hallon is the shit).


Från köket hörs stök och bök, mixerstaven som vrålar och så efter en stund..


Maken: "Men vad vill du ha iiiii? sääg då??

Jag har satt mango och juice och mjölk och banan."


Jag går till köket och kollar läget när jag hör desperationen i hans röst.

Hittar honom stirrig med smoothien i ena handen och mixerstaven i den andra. Han smakar på sin skapelse.

"Nej. Det här går ju inte att dricka. Fan vad äckligt. Jag vet inte vad jag skall göra? du får göra själv." Han drar surt ur sladden till mixerstaven och lämnar smoothien på bänken och går muttrande från köket.


Försiktigt närmar jag mig den och tänker att jag måste ju iallafall smaka eftersom han har gjort den åt mig. Även om han själv sa att den inte går att dricka.

Och till min förvåning är den helt underbar!!! Verkligen jättegod!


Jag kan inte dra någon annan slutsats att det måste vara bristen på hallon som gjorde att han inte tyckte om den själv.

Bristen på hallon eller Sambal Oelek. Antingen eller. Hallon och Sambal är tydligen the shit.

1 kommentar:

  1. Anonym11:33

    Håller med maken: hallon är bäst! Vad ska man med en smoothie till om den inte innehåller hallon?

    SvaraRadera