lördag, mars 10, 2007

Utmaning

Regler:

Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir utmanade ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Bloggaren väljer sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter att det är gjort skriver bloggaren en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit utmanade och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.


Helena utmanar mig. Så nu skall trebarnsmorsan ala svensson försöka vara egendomlig...

well. Here it goes.


1,Jag får plats med min knutna näve i min mun. Det är inte snyggt, men jag kan.

När jag var yngre hade jag det som ett coolt partytrick. Det känns inte så coolt längre nu när man är trettio plus, och jag såg ett bildbevis på det hela någon gång när jag var runt tjugofyra, så sedan dess har jag inte gjort det. Men jag kan.


2. Om det ligger en kaka kvar på bordet så måste jag äta upp den sista. Jag har hört att man tydligen inte skall äta sista kakan, för att det är ofint, men jag kan inte låta bli. Kan. Inte. Låta. Kakor. Gå. Förlorade. In i magen med dem bara.


3. Jag har svårt att höra vad folk säger när det är mycket stök omkring (som på krogen). Följaktigen har jag väldigt ofta låtsats att jag har hört vad folk omkring mig har sagt. Efter att jag har sagt "VA?" ett par gånger och fortfarande inte har hört så har jag mest lett och nickat ändå.


4. Jag har frivilligt gått igenom tusentals foton på omkomna för att hjälpa de anhöriga efter tsunamin.


5. Tusen nålar på armen är mer skönt än obehagligt.


6. Jag samlar på recept och kakböcker. Jag kan sitta i timtal och bara läsa recept på tårtor. Jag har mer tårtrecept än jag någonsin kommer att hinna baka tårtor av.



Jag utmanar: Emma, Cilla, Milla, Babelle , Sarah och Sara.

1 kommentar:

  1. Håller med helt och hållet om tvåan. Kakor är till för att ätas, punkt.

    SvaraRadera