fredag, mars 30, 2007

Tuffa tider

Jag är så jäkla nedstämd.



Jag har slitit som bara den för att spara pengar sedan bröllopet för att vi skall kunna åka på en bröllopsresa nästa vinter.
Jag har sett framför mig hur vi har gått på stranden vid det varma havet och bara njutit av solen. Men nu ser jag istället hur jag sitter inomhus medan vintern rasar ute och jag blir mer och mer deprimerad.

Jag har sparat och sparat, men nu har vi gått back i flera månader eftersom jag har varit sjuskriven och maken har varit föräldraledig, plus att det har kommit överjävligt mycket dyra räkningar. Jag har sett pengarna på mitt sparkonto sakta minska de senaste månaderna, men idag blev det verkligen ett stort hål. För två månader sedan var jag stolt för att jag hade lyckats spara ihop 23000 kr. Nu finns det blott 8000 ynka kronor kvar. Det räcker knappt till en enda flygstol.

Och jag bara gråter och inser att det nog inte blir någon bröllopsresa. :-(

5 kommentarer:

  1. Anonym18:34

    Inagumman, ska vi dränka våra sorger i vin snart?

    Kram Milla

    SvaraRadera
  2. Ja, du lever ju i alla fall. Jobbigt när pengarna sätter p. Hoppas allt vänder för er snart. Det gör det någongång, hoppas bara att det blir snart.

    SvaraRadera
  3. Näää det är inte skojigt när man måste ta av sina sparpengar som man tänkt sig göra något skoj för...
    Men det är bara att ta nya tag och försöka göra det bästa man kan av tillvaron.

    Mitt motto är (och har alltid varit) "Livet är hårt - men det är till för att levas"

    Stor kram på dig och jag håller tummen för att det vänder snart!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Usch vad tråkigt! Stor kram!
    Det är INTE roligt när ekonomin känns pest. Det är då man är värd en riktigt maffig triss-vinst eller så...

    SvaraRadera
  5. Usch jag vet PRECIS hur det känns. Har sparat ihop till bröllopet två gånger...första gången blev det en bil istället ;-) Men det kan vända fortare än man tror! Men det rä så djävla tungt när det känns som om att ANDAS kostar pengar

    SvaraRadera