torsdag, mars 08, 2007

Rull, rull!

Idag har min lilla bebis lärt sig att vända sig från mage till rygg.

Jag hade ingen aning alls om det.

Det var storasyster som plötsligt medan jag stod och lagade middag pratade om att lillebror rullade så mycket.

"VA? vadå rullar?" undrade jag.

"Jaaa. Han har säkert rullat runt tio gånger idag från mage till rygg!" svarade storasyster.

VA?!? HAR HAN???


Snabbt som attan fram med videokameran, lägga lillebror i position på mage på hans krypmatta och vips så hade ungen rullat runt på bara ett par sekunder.

Nu rullar han som bara den direkt man lägger ner honom.


Hur det gick till vet jag verkligen inte. Han har alltid avskytt att ligga på mage så jag har givetvis curlat honom som fan för att slippa höra gnäll och istället burit runt på honom i tid och otid. Han har knappt legat ner utom när han har sovit eller fått ny blöja. Så jag hade kallt räknat med att han inte skulle rulla runt i första taget. Och fine by me. Det är ju mycket enklare så länge de ligger kvar där man lade dem.

Jag fattar inte när han hann smygträna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar