tisdag, oktober 30, 2007

50 % frisk nu eller?

Jahapp. Månadsskifte och läkarbesök idag, och den här gången hände precis det jag bävat för.
Doktorn tyckte att han inte kunde sjukskriva mig mer än halvtid trots att jag har ont eftersom det nu gått så pass lång tid och han trodde inte att Försäkringskassan skulle godkänna ytterligare en månads helttidssjuskrivning.

Så där satt jag, med tårarna sprutande för att jag är så jäkla rädd för hur jag skall kunna klara mig själv med Lillebror. Vad händer om det smäller till i ryggen när jag är ensam med honom? Hur skall jag klara av att ta hand om honom själv i flera timmar varje dag när jag inte klarar ett par timmar ens en gång i veckan?

"Nog måste det väl finnas några stunder varje dag då du kan vila ryggen även om du är med ditt barn" sa doktorn. Och visst, det finns det säkert. Det är inte det som är problemet, utan alla lyftmoment, byta blöja och sätta på honom kläder.

Men det är väl bara att härdas. Proppa sig full med starka värktabletter och hoppas på det bästa.
Det är det enda jag kan göra.

4 kommentarer:

  1. Usch då - det där är aldrig roligt när det händer... *suckar* Har själv varit i samma sits och kämpat med näbbar och klor för att få behålla mina sjukskrivningar pga att jag har för ont för att kunna leva ett normalt liv.
    Nu har jag ju fått halv sjukersättning/pension istället eftersom de till slut har fattat att jag inte blir bättre - snarare sämre för varje månad som går.

    Så välkommen i klubben för oss som ständigt knaprar smärtstillande för att överhuvudtaget kunna "vara"! Jag är uppriktigt sagt fördj-ligt trött på dessa piller nu, men vad ska man göra... Det är bara att knapra och se glad ut.
    Läkaren på Akademiska sa att det var bara att fortsätta så och fortsätta leva livet...
    Vilket liv????

    Stor, varm kram
    // Eva

    SvaraRadera
  2. Usch lider med dig. Det måste kännas tungt då de inte tar en på allvar.
    Hoppas att allt ordnar sig till det bästa för dig.

    //Cia

    SvaraRadera
  3. Anonym07:38

    Ja de är hårda med sjukskrivningar nu... :-( Är det helt oåterkalleligt då med 50 % eller kan det bli 100 igen om det inte fungerar?

    SvaraRadera
  4. lena: Det är inte helt oåterkalleligt, utan jag måste prova 50% blir jag så dålig att det absolut inte går så får jag ju åka tillbaka till doktorn. Men det krävs liksom att jag blir jättedålig igen för att få heltidssjuskrivning. Jag som just är på väg att bli lite bättre.

    SvaraRadera