måndag, oktober 01, 2007

Jag, en Martha wannabee

En av mina stora nöjen i livet är att sitta och läsa recept på kakor, tårtor och pajer. Jag har ett mindre bibliotek hemma med bakböcker och jag kan sitta i timmar och läsa och planera när jag skall prova olika recept.

Jag älskar matprogram där de bakar. Jag älskar att titta på Martha Stewart, hon är lite av en idol för mig. Martha och Oprah. Inte för att jag gillar hur överlägsen Martha kan vara ibland, utan för att jag verkligen älskar att suga i mig alla tips och recept när hon bakar.


Jag önskar att jag var lite mer som Martha och kunde tjäna pengar på min recept/dekorations/kreativitets-fetisch. Jag vill ha ett jobb där jag kan göra allt möjligt kreativt och kunna leva på det.


Jag är en Martha wannabee. Men jag undrar just om jag någonsin blir mer än så.

3 kommentarer:

  1. Anonym21:18

    Jag har läst din blogg ett tag och nu är det dax att kommentera...
    Jag har sett dina tårtor nånstans och jag tycker absolut att du ska satsa på bakeriet. Jag har ingen aning om vad du jobbar med när du inte är barnledig eller sjuk men det verkar som om du vill byta inriktning på livet?
    Jobbigt att gå och ha ont, jag vet hur det känns :-(
    Hoppas att du har det bättre idag och vilka underbara ungar du verkar ha :-)
    Hälsningar från Esters mamma

    SvaraRadera
  2. Anonym21:29

    Jag tror absolut att du kan försörja dig på att baka. Det gäller bara att våga ta klivet!

    SvaraRadera
  3. esters Mamma & Minna: Tack! Jag känner mig så osäker så jag behöver verkligen puffar i rätt riktning ibland.

    SvaraRadera