söndag, oktober 28, 2007

Världens godaste

Just nu handlar det mycket om extremer i Storebrors liv.

Idag har har till exempel ätit "Världens godaste soppa" (Gulashsoppa på burk) till lunch och "Världens godaste tårta" på kalas hos grannen.

Häromdagen åt han "Världens godaste cocosboll". Den var "Det godaste jag har ätit i hela mitt liv" de första tuggorna, men efter halva så var den istället "Jätteäcklig, blä!"


En annan som är världens godaste är Lillebror som tyvärr envisas med att vara sjuk mest hela tiden. Idag har han feber igen. Jag lovar att det går två friska dagar på tio sjuka just nu, och när han är sjuk vill han bara vara i famnen hela tiden. D går på knäna av utmattning och sömnbrist snart och jag har ångest och konstant dåligt samvete för att jag inte kan avlasta på något bra sätt.


Det är nog inte många föräldrar som längtar tills deras bebis börjar dagis, men det gör jag. Jag vill ha en normal familj igen och jag tror inte att allt blir bättre innan Lillebror går på dagis, D börjar jobba igen och jag får en vettig chans att bli frisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar