tisdag, oktober 30, 2007

Äta bör man annars dör man

Jag har precis mastodonthandlat på Kvantum med man och två barn i släp.

Det är inte klokt hur mycket mat det går åt när man är fem personer i familjen där det förutom jag (som givetvis har speciell mat med dieten) finns en tonåring som äter som två vuxna och en man som hojtar "VAR ÄR MIN YOGHUUURT" så fort han kommer in i köket. Jag tror det går i släkten för svärmor hävdar att yoghurt är orsaken till att hon inte klarar av att gå ner i vikt. Hon är yoghurtberoende och det är min man också. Det duger dessutom inte med vilken yoghurt som helst för honom utan det skall vara Yoggi dröm i portionsförpackningar.

Nu gick handlingen på drygt två tusen spänn igen. Det gör det nästan varje vecka.
Det är inte klokt vad det kostar att äta nuförtiden.

2 kommentarer:

  1. Anonym07:35

    Då var ni på Kvantum precis före mig då. Jag åkte dit kvart över fem - ensam! :)

    SvaraRadera
  2. Huga ja - det är verkligen inte billigt när man åker och handlar. Spelar ingen roll om man så försöker att handla billigt - det drar iväg ändå... *suckar*

    Kram

    SvaraRadera