torsdag, oktober 04, 2007

De där nätterna igen

Apropå sömn.

Ni kanske minns att jag berättade att Lillebror sov en hel natt i somras.

Jag börjar tro att han gjorde det enbart för att visa att han kan. För har vi tur så vaknar han bara fyra gånger på natten nuförtiden. Vakna trötta föräldrar är vad vi är.
Den där natten i Juli då han sov, drömmer vi om fortfarande. Den känns som en ...dröm. Så overklig att vi knappt tror på den längre.

Jag undrar hur länge det tar innan han börjar sova på riktigt igen. Innan vi får sova på riktigt igen.

7 kommentarer:

  1. Anonym19:36

    Men alltså. Vad gör han när han vaknar? Skriker han? Äter han? Vill han umgås? Måste vara skitjobbigt att han inte sover. Grr...

    SvaraRadera
  2. Minna: Han vaknar, gråter tills man buffar på honom, ger honom tutten, ankan, säger schh schhh och vid femtiden även välling.

    SvaraRadera
  3. Hugaligen - vad jobbigt för er! Jag avundas er inte kan jag säga - men jag håller tummen för att han snart sover "på riktigt" igen så ni också får nattro.

    Kram
    // Eva

    SvaraRadera
  4. Anonym21:21

    Men fyyyy. Vaknar han till, eller är han vaken flera timmar varje natt? Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Minna: Han vaknar till, men somnar oftast om inom ett par minuter om man bara ger honom tutten, ankan och pratar lite med honom.

    Problemet är ju att man själv måste vakna till ordentligt och göra alla dessa saker, annars fortsätter han skrika.

    Eva: Jag håller också tummarna för att han snart sover på riktigt! Inatt skall han faktiskt sova borta för första gången.

    SvaraRadera
  6. Anonym18:05

    hur gick det för honom att sova
    borta?

    kram lento

    SvaraRadera
  7. Lento: Det gick jättebra. Han hade vaknat ett par gånger, och sen fått välling vid fem och somnat om till strax efter sju.

    SvaraRadera