fredag, oktober 19, 2007

Framtidsplaner

Storebror i bilen igår:

"Mamma, när jag blir stor och skall skaffa mig ett jobb, då skall jag ha en affär. Den skall heta Storebrors Pizzeria"

"Men vad kul, vad skall du sälja där då?"

"Pizza, korv, glass och godis och sånt. Och så måste jag få hjälp där av människor som kan göra pizza för det kan ju inte jag, för jag stå i kassan och säga vad saker kostar och så. Men allting skall vara gratis."

"Gratis? Men hur skall du då kunna få lön? Det kostar pengar att göra pizza."

"Jaha, okej. Men då skall barnpizzorna kosta 4 kronor och sen kan man köpa två familjepizzor för 8000."

"8000!, det var en dyr pizza. Vad skall det vara på den då?"

"En massa goda grejer som glass, godisströssel, smågodis och sånt".


Orginell idé tyckte jag, men han var visst inte först med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar