tisdag, oktober 23, 2007

Gudomliga snittar

Jag och Storebror passade ikväll på att baka kolasnittar inför allt kalasande i månadsskiftet då både han och Lillebror fyller år. Varje gång jag bakar de här kakorna för något speciellt tillfälle i förväg så måste jag gömma dem, annars är det som hos Alfons, de försvinner spårlöst eftersom resten av familjen tänker "bara en kaka till" samtidigt som jag i min enfald tror att kakorna är någorlunda orörda. Nu har jag garderat mig och bakat tre satser.

3 kommentarer:

  1. jag tog en....de är ju så go....

    SvaraRadera
  2. Ååååh, de där brukar mamma också baka. De är jättegoda, fast de slår nog inte havreflarn.

    Fan, jag tror jag måste baka ikväll ;-)

    SvaraRadera
  3. e: Ja de är favoriterna i den här familjen. Sådär lagom sega med sött och lite salt. Mmmmmmm!

    SvaraRadera