måndag, oktober 29, 2007

Still

Ibland blir jag så jäkla frustrerad för att det känns som att mitt liv står still.

Barnen växer och blir större men jag står still på samma fläck år efter år med bara fler grå hårstrån som bevis på att åren går.

Jag vill inte bli bitter och odräglig. Jag vill vara glad och positiv, frisk och ha ett vettigt jobb att gå till.

Och så vill jag bli smal.

Jag räknade ut i går att om jag fortsätter i den här takten och går ner 0.5 kg i veckan, varje vecka, så tar det åtta månader att gå ner 16 kg. Då är vi i juni. Men 16 kg räcker inte, jag skulle behöva gå ner 24 kg innan jag var nöjd.

Gaaah. Det känns som ett omöjligt uppdrag ibland.

Men hur länge det än känns så fortsätter veckorna att rulla på, och det enda jag kan göra är att försöka fortsätta äta rätt och träna.
Kanske har jag nått målet nästa år vid den här tiden.

2 kommentarer:

  1. Anonym12:15

    Låt det ta tid, allt är ju bättre än att gå upp mer i vikt och se de här lite trista platåerna som vilotid för skinnet, ju längre tid det tar destå snyggare resultat ;-)

    SvaraRadera
  2. Anna: Jag vet, du har rätt. Det känns bara som så oöverstigligt lång tid och många kilo.

    SvaraRadera