söndag, november 25, 2007

Flashback till tonåren

Såg Neneh Cherry i kväll på TV i en repris av Studio Virtanen. Det var länge sedan jag såg eller hörde något av Neneh, men jag minns väldigt väl hur cool jag tyckte att hon var när jag själv var nybliven tonåring. Jag klädde till och med ut mig till Neneh på en "kändismaskerad" en nyårsafton med lockigt hår, svarta cykelbyxor och bling runt halsen. Jag minns att jag stod i mitt flickrum hemma och sjöng med till Buffalo Stance om och om igen tills jag kunde den utantill. Stackars min mamma.

3 kommentarer:

  1. Anonym16:48

    Helt ljuvliga tårtor! Jag känner igen dem? Familjeliv kanske?

    SvaraRadera
  2. Hahahaha, ja mä. Gu ja ÄLSKADE den här låten.
    Ville sååååå gärna ha såna där örhängen som hon har i videon.
    Men fick aldrig några :(

    SvaraRadera
  3. anonym: Tack!

    en mammas bekännelser: Ja, Neneh var übercool.

    SvaraRadera