söndag, november 11, 2007

Oh mama!




Allt är inte bara dåliga minnen från 80-talet.

Den här videon gick flitigt i VHS-spelaren hemma hos mig. Jag hade spelat in den på TV och lärde mig dansstegen utantill. När all koregrafi satt som ett smäck uppträdde jag, Maria och Jenny på IOGT-NTO:s ungdomsdisco. Alla andra fick stå på dansgolvet och titta på medan vi dansade inlevelsefullt till Lili & Susie till ljudet av Oh Mama på kasett inspelat från Trackslistan.

Lägg märke till Anki Bagger i bakgrunden som hade en så otroligt cool kjol. Jag var grymt avundsjuk.

4 kommentarer:

  1. Anonym18:53

    Hjälp, man tror knappt att det är sant. Det känns som om de gör parodi på sig själv... Låtenm minns jag, var själv ett ivrigt fan av Lili & Sussie när det begav sig, men videon har jag nog inte sett tidigare...

    SvaraRadera
  2. ika: visst är det lite otroligt att man faktiskt både såg ut och dansade på det där sättet på 80-talet. Jag tyckte jag var jättecool.

    SvaraRadera
  3. hihihi, det där minns jag. Och tyvärr också mitt eget framträdande som Madonna. VAD TÄNKTE JAG PÅ?!!!

    SvaraRadera
  4. e: Men vi har ju modiga som vågade!!

    SvaraRadera