tisdag, november 27, 2007

Vikten och vågen

Tänkte på det här med vikten igen.

Jag tycker att det är väldigt lätt att det blir lite våghets emellanåt för mig, att jag väger mig minst en gång i veckan och ibland oftare än så "bara för att kolla", och det hjälper ju verkligen inte, för det vet väl varenda kotte att vikten kan diffa något hekto fram och tillbaka om det bara gäller några dagar.

Jag tror jag måste skärpa mig och börja väga mig lite mer sällan, typ varannan eller var tredje vecka istället så att jag ser resultat på riktigt när jag väl väger mig.

För övrigt så är jag otroligt glad över att äntligen ha lite träningsvärk igen! V och jag var riktigt noga med benpressen i söndags så nu äntligen känns det ordentligt i rumpan och på baksidan av låren.

3 kommentarer:

  1. Anonym14:34

    Har du mätt dig? De tär nog ett mer exakt mått på vad som händer i din kropp.
    Lycka till med träningen.

    SvaraRadera
  2. esters mamma: nej jag har ju inte det. Jag borde ha gjort det direkt, men av någon anledning så gjorde jag inte det.
    Däremot har jag minskat ett par storlekar i kläder. Så någonting händer ju trots allt.

    SvaraRadera
  3. Anonym20:39

    gör det nu då :-)
    du ska se att du kommer att minska ännu mer...

    SvaraRadera