lördag, november 24, 2007

Vad hände?

V drog med mig på basket ikväll. Plannja mot Södertälje och det var extremt jämnt och spännande.

Jag som i många år har gäspat demonstrativt eller visat tendenser till kräkreflexer så fort någon pratat lite för lyriskt om att se på lagsport av någon form, fann mig själv skrikandes "JAAAA" alternativt "NEEEEJ" beroende på Plannjas framgång. Mina händer var alldeles ömma av allt klappande och när plannja vann matchen genom att i sista matchsekunden sätta två poäng efter att ha först legat under och sen lika de sista två minutrarna så stod jag upp och hojtade allt va lungorna höll.

Helt otippat.

Och helt galet kul!

3 kommentarer:

  1. Anonym17:12

    ja, visst är det häftigt när man hamnar på helt otrampade marker och upptäcker att det inte var så dumt!

    SvaraRadera
  2. Anonym20:52

    du kanske blir värsta baskettjejen :-)
    tur du bor i rätt stad för det eller är det hockey på tur härnäst?
    hoppas att du och din familj har en bra helg

    SvaraRadera
  3. mita: Ja verkligen. Det är häftigt att upptäcka nya saker hos en själv såhär efter 30 år.

    esters mamma: Ja kanske det! Det borde jag bli med tanke på att dottern är en flitig basketspelare hon också.
    Hockey har vi givetvis. Men det orkar jag verkligen inte se på. ;-)

    SvaraRadera