fredag, november 30, 2007

To do

Lillebror äter pannkakor.




Jag har haft lite bloggtorka de senaste dagarna. Ryggvärken har gjort sitt och jag har inte haft någon vidare inspiration. Nu är det äntligen lite bättre och jag var faktiskt iväg igårkväll och både dansade salsa och tränade på gymmet. Det var riktigt skönt även om jag fick låta bli cross trainern och benpressen eftersom de två känns mest i ryggen.



Jag har verkligen sådan enorm tur som får hjälp här hemma om dagarna när D jobbar. Idag har farmor varit här och hjälpt till att sköta lillebror. Jag gick faktiskt upp och sov ett par timmar och vaknade av att det doftade gott. När jag kom ner stod farmor och stekte pannkakor och Lillebror satt i sin stol och både åt och kastade pannkakor på golvet. Jag inser hur lyckligt lottad jag är som har möjlighet att få hjälp när jag har ont. Det är verkligen inte alla förunnat.



Ute är det plusgrader och jag passade på att fotografera snögubbarna här utanför som föreställer alla tre barnen. Storasyster och Storebror gjorde dem tillsammans häromdagen när det var kramsnö.



Nu har storebror kommit hem från skolan och jag skall försöka muta honom så att får klippa hans hår. Hans lugg är jättelång och även om jag tycker att det är superfint när han har lite längre hår så ser jag ju att luggen är i vägen när han idrottar. Så snart är det dags att genomföra operation hårklippning.



Jag borde ta mig in till stan och köpa svarta strumpbyxor som håller in fladdermagen ikväll och imorgon. Ikväll skall vi ut och äta julbord med makens jobb, och imorgon är det salsafest i stan som jag skall gå på tillsammans med en av tjejerna som jag har gått salsakurs med. Så tonight blir det mycket kalorier men som tur är så skall de jobbas bort imorgon med dans. En perfekt kombination.

2 kommentarer:

  1. Anonym16:27

    Ser ut som om du mår mycket bättre idag. Vad skönt att du kan uppskatta hjälpen som du får och att du tar den till dig. Bra med extra sömn.
    Ha det nu så himla bra i helgen med julmat och dans.

    ...alltså jag fattar inte... när man ska kommentera hos dig så ser det annorlunda ut än det gjorde förr och jag vet inte vad jag ska fylla i för nåt...
    Esters mamma

    SvaraRadera
  2. esters mamma: vad märkligt? Jag har inte ändrat några inställningar. hmmm...

    SvaraRadera