måndag, november 12, 2007

Robyn och Britney

Det var väl det jag visste innerst inne.

Jag lyssnade på Britneys nya skiva när jag bakade sent en kväll innan kalaset och det slog mig hur mycket många av låtarna liknade Robyns låtar. Nu läste jag på Ebbas blogg att det är svenska låtmakarna Bloodshy & Avant som har jobbat med både Robyn och Britney.

Lyssna bara på Britneys "Piece of Me" och jämför med Robyns "Konichiwa Bitches" och "Crash and Burn Girl" t.ex.

Mmm. Likt. Och bra. (Trodde jag aldrig att jag skulle säga om Robyn och Britney. Min 13 åring här hemma tycker jag är aspinsam).

2 kommentarer:

  1. Anonym11:45

    Mm, otroligt tydliga influenser. Fast de låtar du nämnde är inte dom som är mest lika. Lyssna Robyns Handle Me. Den är i princip exakt som Piece of me.

    SvaraRadera
  2. Anonym00:39

    Det är mer likt än så. Robyn sjunger på Piece of me. :)

    SvaraRadera