måndag, september 01, 2008

Lägesrapport

Storebror slutade kräkas någon gång vid tvåsnåret i natt. D kräktes bara den där enda gången, och även om han fortfarande inte är helt hundra, så han mår bättre.
Själv går jag och inbillar mig illamående och krämpor hela tiden, men jag tror att det mest är inbillning faktiskt.
Lillebror kräks inte. Men han är förkyld, har feber och är jättegnällig.
Jag fick ta med honom i vagnen och gå ut på långpromenad trots febern. Det funkade inte alls bra att bara vara hemma. För Lillebror är det nämligen bara pappa som duger om han får välja mellan oss två, och när pappa är sjuk så kan ni ju gissa hur jobbigt det blir.
"Paaapppaaaaaaa"
"Nej, pappa är sjuk. Var med mamma istället."
"Neeej, inte mamma. Paappaaaa!"
Och sådär håller de på. Som tur är sover de båda just nu och Storebror och jag får lite andrum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar