tisdag, september 30, 2008

Styggelsen

Nu har jag läst ut Styggelsen.

Och jag ville aldrig att den skulle ta slut.
Den är krypande, obehaglig, skrämmande och alldeles, alldeles underbar.

Min enda invändning är att jag ville ha mer. Den tog slut för fort. Jag hade gärna stannat kvar i Skardala i ett bra tag till och fått veta lite mer om karaktärerna.
Jag vill helst slänga mig på telefonen och ringa upp Amanda och peppra henne med frågor.

Men mest av allt vill jag säga att jag är helt hänförd av Styggelsen och av Amanda Hellbergs berättarförmåga.
Äntligen har vi fått en kvinnlig författare som både språkligt och innehållsmässigt mäter sig med manliga författare som John Ajvide Lindqvist och Stephen King.

Jag kan knappt bärga mig tills jag får läsa fler böcker av Amanda Hellberg.
Jag är helt övertygad om att hon kommer att gå långt.
Mark my words: Styggelsen är bara början på en fantastisk karriär.

4 kommentarer:

  1. Nu lipar jag, helt överväldigad.
    Tack Ina.

    Och 1000 grattis Miss Tårta 2008!

    SvaraRadera
  2. Åhh, nu längtar jag ännu mer efter mitt ex!

    Förresten så röstade jag på din tårta och inte bara för att Amanda uppmanade till det utan för att den faktiskt är alldeles enastående. Grattis till vinsten!

    SvaraRadera
  3. Amanda: Det var bara sanningen. Den var helt underbar!

    tre stycken: Jag blir lite avundsjuk på dig som har styggelsen framför dig.

    Tack för rösten och komplimangen. :-)

    SvaraRadera
  4. ina, jag håller med i allt! Jag blir fortfarande helt imponerad när jag tänker på att någon jag "känner" har åstadkommit den där boken.

    SvaraRadera