tisdag, februari 24, 2009

Mer plattångsbabbel

Tack för alla svar om plattång. Det jag har lyckats klura ut nu är att GHD och GAMA verkar vara de bästa. GHD däremot är rätt dyr, kring 1500 spänn minst, och det är ungefär tusen spänn mer än jag hade tänkt mig för en hårpryl.

Så mycket vet jag iallafall att jag vill ha en som är keramisk och som inte förstör håret.

Jag har ju inte det minsta tillstymmelse till lockar i mitt hår naturligt. Men utan plattång så följer luggen pannan och blir sådär mjuk och mesig och lite böjd, och det känns inte riktigt som jag. Jag vill ha lite bitchigare lugg.

3 kommentarer:

  1. Jag har två GAMA.
    En äldre tjockare modell med kam på ena sidan. Den är toppen när håret ska plattas.

    Men, jag skulle ändå rekommendera att du köper en smalare Gama med rundade kanter. För med en sån kan man locka håret också. Det går jättefort och håller länge.

    Exempelvis så här blev syrran:
    http://ninna77.blogspot.com/2008/10/70-tals-frisyr.html

    Man vill ju kunna göra både och med samma verktyg...

    SvaraRadera
  2. Anonym09:51

    http://shop.baresso.se/?pid=238645

    SvaraRadera
  3. Catarina: Låter bra.

    Leen: Tack för tipset! Beställt!

    SvaraRadera