fredag, december 23, 2005

Dagen före dagen

Kålroten kokar på spisen. Jag har precis lagt barnen (som inte sover än), och jag skall strax göra den inlagda sillen.


Jag hade min sista dag på jobbet på praktiken idag, men den 2 januari börjar jag där igen som lärling. Det känns otroligt kul!
Jag var till arbetsförmedlingen idag och pratade med handläggaren som ansvarar för lärlingsplatserna och hon beviljade utbildningen till mig. wohoooo!!



Imorgon är det julafton. Det känns inte som det. Jag har knappt hunnit tänka på julen alls.

Förhoppningsvis har känslan infunnit sig tills imorgon när jag vaknar.

Dottern skall vara hos oss under förmiddagen. Jag hade hoppats att hon hade kunnat stanna tills strax innan Kalle på TV, men de äter visst julmiddag extremt tidigt hos hennes pappa, så hon måste åka redan vid lunch. Det känns lite tråkigt. Vi skall ju hinna med både julklappsutdelning och lunch innan dess. Nåväl. Huvudsaken är att hon känner att det är okej.

2 kommentarer:

  1. Anonym21:11

    Grattis till lärlingsplatsen! Jag visste väl att det skulle ordna sig. Du får lova att signera fotona du tar av oss i sommar så vi har bevis sen för att det är du som tagit dem :-)

    Ha en riktigt bra jul! Kram!

    SvaraRadera
  2. Anonym19:48

    Wow! Fan, grattis till lärlingsplatsen! Det är du verkligen värd! Hurra och god jul!

    SvaraRadera