onsdag, december 07, 2005

Jahapp

Vård av sjukt barn idag. Sonen vaknade inatt med falsk krupp trots medicin på kvällen. Klockan ett var han otröstlig och hade svårt att andas. Han fick mer medicin och fick se på järnjätten en stund, så kändes det bättre efter ett tag. Men idag är vi trötta.



Det kändes inte kul att ringa till jobbet och säga att jag var hemma med sjukt barn. Vi som har så mycket att göra.



Imorgon är det julfest på jobbet. Jag ska göra ris a'la malta. Det har jag längtat efter hela året.

1 kommentar:

  1. Anonym10:52

    Visst känns det jobbigt att Vabba då man vet att man behövs på jobbet. Men samtidigt är det ju inte mycket att göra åt, bara att bita i det sura äpplet. Jag har haft sjukt många vab-dagar under hösten. De hatar nog mig här på jobbet.

    SvaraRadera