torsdag, december 29, 2005

Dagsrapport

På några få dagar har vi lyckats vända sonens dygnsrytm helt åt pipsvängen.

Ikväll gick vi till sängen med honom strax före åtta och han har precis somnat efter mycket om och men och nu är klockan nästan halv tio. Imorse vaknade han klockan nio. Jag hann vakna före honom och känna att jag fått sovmorgon. Det är definitivt dags att försöka vända rätt på dygnet för lilleman.



Dottern fick i julklapp av oss ett löfte om att köpa ett eget djur med tillhörande bur och diverse prylar. Idag var vi in på en djuraffär här i stan och klappade lite på ett marsvin och hon är helt kär. Jag har försökt få henne att hålla sig till tåls tills vi kommer hem från Thailand istället, men vi får väl se om det lyckas.

Det känns för övrigt jättebra att skaffa djur. Hennes min när hon öppnade paketet med kortet och läste vad som stod var obetalbart. Hon grät av glädje, lillgumman. Hon har verkligen önskat sig ett eget riktigt djur mest av allt i flera års tid.



Nu skall jag åka och handla inför nyårsafton. Småbarnsförälder som man är, firar vi nyår hemma som vanligt, med barnen och med god mat. Jag tror jag använder Tinas recept direkt ur TV:n. Den där Pommes Anna såg verkligen god ut, och efterrätten verkade inte heller gå av för hackor.



Jaja, Kvantum nästa alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar