torsdag, december 15, 2005

Strulpelle

Sonen tjorvar så otroligt mycket varje dag med påklädning nu.



Imorse missade han julkalendern eftersom jag sa åt honom att sätta på kläderna före julkalendern om han skulle se den. Han hade gott om tid på sig.

Det slutade med att han satt i soffan och gnällde "men jag viiilll se julkalendern! jag ORKAR inte klä på mig!!" ända tills julkalendern var slut sedan länge. Jag sa åt honom att klä på sig strax före sju. 25 minuter över åtta vara han klar.

Jag blir helt vansinnig. Jag vet inte hur jag skall få ungen att klä på sig i tid på morgonen. Jag är less på att hota med utebliven julkalender (funkar ju uppenbarligen inte). Ingenting annat funkar riktigt heller. Jag håller på att bli helt skogstokig på grund av det här. Problemet är att det är jag som både lämnar och hämtar på dagis varje dag, så det är alltid jag som måste tas med problemet på vardagarna när man har bråttomt till jobbet/hem.



Nu skall jag sova iallafall, så jag orkar med strulpellen imorgonbitti.

2 kommentarer:

  1. Anonym09:13

    Låt honom gå utan kläder då, det vill han säkert inte ;-) Säg typ "nähä, strunt i det då, då får du vara naken, ska du ha overallen på? Nähä, frys då Kom nu går vi till dagis!" Förklara bara för dagispersonalen annars undrar de nog när han kommer halvnaken till dagis. Denna taktik har funkat bra på min väldigt bestämda dotter.

    SvaraRadera
  2. Anonym23:15

    Men då, vad håller han på å strula då..
    Sånt är så himla jobbigt
    Det jobbiga hos oss just nu är att Alexander är i den där härliga "göra/kan-själv" åldern. Man får inte hjälpa honom med nåt... å allt kan han INTE själv... allt tar sån tiiiid. Å vi som alltid har bråttom. Dålig kombination.
    Hoppas du kommer på nån superlösning snart. Här lägger jag alltid bara kläderna i en hög på toan, så tar han på sig dem innan frukost, för det blir minsann ingen frukost ifall man ej har kläderna på ;) *hot* Å Jonte är älskar frukosten, så den vill han inte råka missa!
    Kram Milla

    SvaraRadera