söndag, december 18, 2005

Tomtesamtal

I brist på respekt för sin mor, fick sonen idag bevittna ett telefonsamtal till självaste jultomten som hans kära mor gjorde då han kategoriskt vägrat sätta på sig pyjamas trots att hon hotat med att det inte blir någon present i adventskalendern imorgon om inte han gjorde som hon sa.



Modern: "hallo, är det jultomten?. Ja hej, det är Ina på xxxxgatan xx i Luleå. Jag har försökt få sonen att sätta på sig pyjamasen jättelänge nu och han vägrar ändå. Du sa ju att du ville veta om han inte gjorde som jag sa, så nu ringer jag och talar om det.... jaha.. okej.. ingen julklapp i kalendern imorgon alltså.. okej. Ja, jag har sagt åt honom många gånger, men han lyssnar inte på mig... jaha. okej..mm. ja, men då säger vi så. okej. Ja, jag ska hälsa honom det. Hejdå!"



Sonen: *stora runda ögon* "Men mamma, jag VILL ha ett paket imorgon! jag är visst snäll! Kan jag få prata med tomten!" *tar upp telefonen* Vad är det för nummer?"



Modern: "Det är hemligt. Det är bara mammor som får ringa när det är kris, och barnen inte gör som de har lovat."



Återstår att se imorgon om det går bättre med pyjamasen och kläderna.

1 kommentar:

  1. Hahaha, du är så EVIL ;) Han kommer bli traumatiserad för all framtid!

    SvaraRadera