lördag, december 03, 2005

Wohoooo!

Den 27 januari åker vi till Thailand hela familjen! Vi hittade en resa till ett bra pris och har bokat den. Sambon har leverans med projektet på jobbet den 27, och han är delprojektledare, men chefen lovade att han kunde åka ändå även om det eventuellt inte skulle vara klart. Han får se till att lägga in lite övertid nu fram tills dess. Det går ju bra när han vet att han får semester utomlands så fort det är klart.

Nu surfar vi hotell och funderar hur vi ska åka runt lite. Jag vill så gärna åka till Phi Phi öarna, även om så bara för ett par dagar. Jag vill se hur det ser ut nu, men jag har hört att hotellet som jag och sambon bodde på blev förstört av tsunamin och inte öppnar igen förrän tidigast i februari.



Jag försöker pussla ihop hur jag skall kunna besöka viktiga platser för mig, utan att resten av familjen blir lidande. Jag önskar jag hade några dagar i thailand ensam att göra sådant. Eller, ensam och ensam, helt skulle jag vara där med någon som står mig nära som varit med om samma sak som jag, men jag är nöjd bara jag får åka dit, ensam eller med familjen.



Idag hade dottern sin första buggtävling. Hon kom på andra plats i sin klass och var så glad så glad. Svägerskan tävlade också och gjorde en "janet jackson light". Halva bröstet poppade ur i början av dansen och hon dansade vidare medan vi knappt kunde titta för att vi tyckte så synd om henne. Hon fick mellannamnet "strippan" tillagt i presentationen senare.

Som tur är tog hon det hela med en klackspark och skrattade åt situationen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar