måndag, december 05, 2005

Överraskning

Jag hade planerat att jag och sonen skulle äta rester från igår eftersom sambon skulle komma hem sent från mötet i stockholm. Jag tänkte att jag skulle städa upp lite och överraska honom, med ett städat hem istället för ett stökigt. Det känns som att det jämt är stökigt nuförtiden och jag plockar och plockar utan resultat. Jag har inte tid att städa.


Istället möts jag av synen av underbar sambo som kommit hem tidigt och står med förklädet på och lagar spaghetti och köttfärssås till hela familjen. Underbart.



Sonen somnade i soffan före julkalendern. Nåja, han såg den imorse.



Imorgon måste han klä på sig före julkalendern om han ska se den överhuvudtaget. Han har börjat ignorera mig totalt när jag ber honom klä på sig. Imorse krävdes det att jag tog på mig ytterkläder och skor och gick ut till bilen för att han skulle komma ut i pyjamas och ropa "neeej, mammaaaa, åk inte utan miiiiiiig!!!", och då hade jag redan varnat honom åtskilliga gånger att jag måste åka. Efter det var det väldigt nära att han fick åka till dagis i pyjamas. Men han bad så snällt med gråten ihalsen om att slippa åka till dagis i pyjamas så jag väntade medan han klädde på sig. Fort gick det. Och jag meddelade att han inte får se julkalendern om han inte klär på sig hädanefter när jag ber honom om det. Vi får väl se om det funkar imorgon.


Har beställt anslutningsflyg till thailandsresan nu. Fan vad dyrt!! nästan fem tusen spänn för oss fyra och det är bara mellan luleå och stockholm. Jiises. Det blev dyrt det här med resan. Tur att vi får sponsring, annars hade vi inte haft en suck i helvetet att åka. 40500 kr kostar resan och boendet. Mucho dinero, ajajaj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar