tisdag, december 06, 2005

Oh no!

Jag känner av halsen. Den känns inte riktigt som den ska. Inte så att jag känner mig sjuk, men det känns som att det är på gång. Oh no, jag vill INTE bli sjuk nu. Jag ska ju på julfest på jobbet på torsdag och julfest med sambons jobb på fredag och sen på lördag skall jag åka snowboard och därefter fest på kvällen. Jag har inte tiiiid att bli sjuk.



Sonen sa i bilen: "aj, mamma, det gör ont i halsen när jag hostar". Oh no oh no oh no.

Han verkar inte riktigt kry, så jag har gett honom medicin, annars kommer falsk krupp inatt som ett brev på posten. Det lutar åt att jag får stanna hemma med honom imorgon. Och vi som har så mycket att göra på jobbet. oh no oh no oh no.

Oh well. Det är bara att lägga sig i soffan under en filt med en kopp varmt te och be till gudarna att det går över och inte bryter ut.



Jag borde verkligen städa här hemma. Det är så stökigt och jag mår dåligt av att se alla grejer överallt hela tiden. Sambon är expert på att tvätta kläder. Han är jätteduktig faktist och tvättar mest hela tiden tycker jag. Och sen lägger han tvättade kläder i stora högar lite varstans som jag sen ska ta hand om eftersom "han har ju tvättat". Jag blir galen på dessa högar. Det tar aldrig slut! De är ett ständigt stressmoment för mig. Som om jag inte hade tillräckligt mycket att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar