måndag, april 28, 2008

Bara några sista ord

Det är dags att gå och sova för mig, men jag ville bara slänga in ett inlägg.

Fick lite bloggabstinens så här innan sängdags när jag insåg att jag inte tittat till bloggen alls idag.

Idag har jag sliskat i mig tårta.

Jag som verkligen alltid har älskat tårta. Tårta har varit min största last.

Nu kändes det verkligen bara sådär.

Jag tog en liten bit, och de sista tuggorna var inte speciellt goda.

Sliskigt var ordet.

Hur gick det här till?

Vad hände med min tårtnerv?

Jag trodde aldrig någonsin i hela mitt liv att jag skulle kunna tycka att det gick att äta för mycket tårta.

Iallafall.


Imorgon är det dags för the big M.

M som i magnetröntgen.


Nu vill jag faktiskt bli frisk.

Jag längtar ihjäl mig efter att jobba. Tänk vilken känsla att få känna sig behövd och få känna att man bidrar till försörjningen av sin familj.
Det vore inte alls dumt.

3 kommentarer:

  1. Anonym09:40

    Du har nog inte blivit avvänjd *riktig svenska?* av tårta utan sockret... kan det vara så?
    Lycka till med läkarbesöket, håller alla tummar och tår.

    Jag förstår precis hur du känner dig inför att jobba, har en dragning åt samma håll även om jag har inkomst just nu. Ska iväg på två intervjuer i veckan.

    Klart att du kommer att bli frisk du jobbar ju stenhårt på det både med träning och vikt.

    Kram från Esters mamma

    SvaraRadera
  2. Anonym10:53

    Lycka till idag på magnetröntgen, vännen min.. :) Kram Anna P.s så fin du var i klänningen..

    SvaraRadera
  3. esters mamma: Så kan det vara. Det är nog sockret som är boven och inte tårtan. Jag får prova att äta tårtor som inte är lika söta kanske.

    Tack för tummarna.

    Anna: Tack! :-)

    SvaraRadera