tisdag, april 29, 2008

Magnetröntgen

Nu är magnetröntgen äntligen gjord.

Det gick jättebra. Jag sov av och till hela undersökningen och vaknade bara till varje gång de frågade om det gick bra och talade om hur lång tid nästa bildserie skulle ta, vilket var mellan 2 och 4,5 minut.

Nu tar det några dagar innan doktorn har tittat på bilderna och efter det skickas resultatet till min läkare på vårdcentralen.


Jag var dit till vårdcentralen på läkarbesök igår på morgonen. Ny doktor igen.

Men den här läkaren skall jobba här i ett halvår nu. Tack och lov för det.


Förra veckan var jag dessutom till försäkringskassan på möte med min handläggare för att prata om min situation och hur det ser ut för mig framöver.

Det kändes jättebra och framförallt så känner jag att jag verkligen är på väg åt rätt håll nu.
Och så känns det skönt att alla som har med min sjukskrivning att göra verkligen är så enormt positiva till min träning och min viktminskning.

Förhoppningsvis dröjer det inte allt för länge innan jag kan börja arbetsträna eller något liknande. Det vore underbart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar