onsdag, april 16, 2008

Last.FM

Jag måste bara hojta till om min senaste förälskelse på nätet, nämligen Last.FM.

Om ni kollar på höger sida här nedanför så ser ni en liten Last.FM-ruta. Där visas den musik som jag senast har lyssnat på. Det roliga är att på vissa låtar finns en liten grå pil, om man klickar där så får man höra lite av låten. Coolt va?!

Det fantastiska med Last.FM är att eftersom den registrerar vad jag lyssnar på, så kan den på det sättet också hitta "grannar" till mig, dvs andra som har liknande musiksmak. På det sättet kan man få superbra tips på andra bra artister och musik som man kanske inte har lyssnat på förut.

Jag är helt såld!

2 kommentarer:

  1. Anonym23:22

    Ja, visst är last.fm beroendeframkallande? Jag har använt det i 2½ år och är fortfarande såld.

    SvaraRadera
  2. ika: Ja, det är helt fantastiskt. Jag fattar inte att jag inte har upptäckt det förr! Hur kan jag ha missat det såhär länge?!

    SvaraRadera