tisdag, april 08, 2008

Dirty Sexy Money


Jag har tjuvtittat på pilotavsnittet av Dirty Sexy Money, och den är minst sagt lovande.

Serien är skapad av Craig Wright som förutom att skapa Dirty Sexy Money också har varit manusförfattare till Six Feet Under, Brothers and Sisters och Lost. I huvudrollerna ser vi bl.a fantastiska Peter Krause (Nate i Six Feet Under), Donald Sutherland (behöver väl ingen närmare presentation, va?) och William Baldwin.

Den handlar om Nick George (Krause) som efter sin fars mystiska död får erbjudandet att ta över positionen som familjeadvokat till den snuskigt rika New York familjen Darling. Familjen Darling är alldeles för rika för sitt eget bästa och verkar behöva hjälp av sin advokat dygnet runt. Det är som bäddat för relationer, sex, pengar och mord. Ungefär som att få en insikt i Paris Hiltons förehavanden dragna till sin spets.

Dirty Sexy Money har alla ingridienser och förutsättningar för att bli riktigt, riktigt bra. Och jag kan inte tänka mig annat än att jag kommer att följa den slaviskt.

Den har premiär på torsdag kl.21.00 i kanal5.



2 kommentarer:

  1. Och vi har just sett avsnitt tre... Na-na-na-na-naa naa ;o)

    Som Emmet sa: Ja man riskerar ju inte somna till i alla fall.

    SvaraRadera
  2. amanda: Snart är jag ikapp. Vänta bara. :-)

    SvaraRadera