onsdag, april 02, 2008

Tjafs

Hrrmpfft.

Betalat räkningar. Sent igen som vanligt.

Jag ser fram emot den dagen då betala räkningar blir roligare. Den dagen då pengarna garanterat räcker till alla räkningar.


Viken härlig kväll.

Först försöka betala räkningar.

Innan det löjligt tjafs med maken om ingenting. Bara trötta "vem är surast" leken.
Jag säger att det är han, och han säger att det är jag, ända tills han säger att jag skall skärpa mig, och jag tycker att det faktiskt är han som skall skärpa sig.

Egentligen om jag tänker tillbaka så var det inte svårare än att jag inte behövde ta åt mig av att han inte hade någon vidare glädje i rösten när han frågade "skall osten stå framme här eller?". Jag hade kanske inte behövt svara "Nej det ska den inte, HURSÅ?!" lite extra surt sådär.

Men det kändes rätt i ögonblicket. Så rätt att jag övervägde att sova på soffan över en ost.

Ja herregud. Jag tror jag behöver komma ut lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar