lördag, oktober 28, 2006

2 dagar kvar

Vaknade imorse av "mensvärk" i ryggslutet vid halv åtta tiden. Det har sedan kommit och gått med jämna mellanrum, tillräckligt mycket för att det inte fanns en chans att jag skulle kunna ligga kvar och dra mig i sängen. Bestämde mig för att kliva upp och börja packa den där omtalade BB-väskan som jag fortfarande inte har hunnit packa trots många försök.


Ute har det kommit en enorm mängd snö igår eftermiddag och natt. Sonen gick precis ut, men behövde krafttag av pappa för att få upp ytterdörren eftersom det låg packat med snö på andra sidan.



Själv sitter jag här och skall börja packa. Jag har en miljon saker att göra idag som jag bara måste få gjort om den här bebisen trots allt får för sig att titta ut snart. Vi hade ju tänkt fira sonen (som fyller år på onsdag) imorgon med lite släktfika, så även om inte bebisen skulle titta ut så måste huset städas. Kartongberget som kom till av röjningen till loppis tar fortfarande över en stor del av boytan. Jag har irriterat mig på dem i över en vecka nu och försökt hinta lite lätt till maken om att bära bort kartongerna, men än så länge utan lyckat resultat. Hade jag kunnat hade jag burit bort dem själv för länge sedan. Det är jäkla synd att jag knappt kan gå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar