fredag, oktober 13, 2006

Utmaning

Utmanad av Sarah.

Vad lyssnar du på för sorts musik?

Jag har ganska varierad musiksmak. Det blir rock i olika utföranden för det mesta. Vad jag lyssnar på skiftar ganska mycket med mitt humör och mitt liv. Det blir olika sorter i perioder. Men man kan väl säga att min musiksmak sträcker sig från industrirock och synth till jazz. Sen ryms det en hel del däremellan. Musik som går bort utan tvekan är schlager, värdelös eurodisco, country och annan radioskval a´la Rix fm. (som tex: Linda Bengtzing och överpositiva vibratoShirley Clamp).


Vad heter favoritartisterna/artisten?

Ett band som jag lyssnat på i många år och som definitvt influerat min musiksmak starkt är Depeche Mode. Jag fick mitt första kasettband med DM när jag var på väg in i tonåren och de släppte sin "Music for the masses". Sedan dess har de varit mina trogna följeslagare genom åren. Andra storfavoriter är Radiohead, Massive Attack, Nine inch nails, Kent, Manson, Rammstein och PJ Harvey.


Bästa låten:

Det varierar ganska mycket. Men en all time favourite är "Strangelove" med Depeche Mode.


Sämsta låten:

Jag kan inte mer än hålla med Sarah. Jag avskyr Boten Anna! Tätt efterföljt av Linda Bengtzings vidriga schlagerdängor och Shirleys äckliga vibratolåtar.


Bästa partyhiten:

Party och Party. När jag är ogravid så betyder Party för mig Dark Angel. Där röjer jag helst lös till tex: Rammsteins "Du hast" eller Rob Zombies "Superbeast". All Salsa går också bra eftersom det roligaste jag vet är att dansa salsa.


I min mp3 just nu:

Just nu är min mp3 full med en blandning av PJ Harvey, Radiohead, Rage against the machine och Death cab for cutie.


Och nu utmanar jag:

Alla som känner sig manade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar