måndag, oktober 16, 2006

Vecka 38+0

Äntligen har jag nått det där magiska tvåveckorföreberäknatdatum-datumet. Det är ju inom de närmaste fyra veckorna som bebis skall komma. Lika normalt att den kommer idag som om fyra veckor. Fast så länge tänker inte jag vänta. Max en vecka över tiden, sen blir det igångsättning om inte bebis tänker komma ut själv innan dess.



Jag försöker fylla mina dagar med vettig sysselsättning för att inte bli så fixerad och bara gå och vänta (vilket jag givetvis gör ändå och känner hopp vid minsta lilla antydning till värkar i magtrakten). Jag har bokat in att åka och hälsa på pappa i tornedalen i veckan för att köpa nya vinterdäck till bilen, och till helgen blir det den stora loppmarknaden på Arcus på lördag för att sälja bort lite skrot, och söndag har jag bokat in att åka till Piteå på Nolia barn mässan. OM inte bebis har tänkt komma (men det har den garanterat inte tänkt än).



Jag har tillbringat helgen som var med att halta fram och tillbaka till tvättstugan (10 meter från vardagsrummet) och tvätta alla bebiskläder som jag har sparat sedan barnen var små. Det var iallafall helt sjuka mängder! Jag fattar inte hur jag har samlat på mig så mycket bebiskläder. Jag rensade ur en hel del, men jag har ändå kvar så mycket att jag knappt vet var jag skall sätta allt. En del skall jag ge bort, för jag vet ju att jag inte kommer att behöva vissa plagg eftersom vi vet vilken sort bebis i magen är och även om jag är för könsneutrala kläder så har jag ingen lust att ta det till extrema nivåer när det gäller jämställdhet. Lagom är bäst.

1 kommentar:

  1. Ojjj, tänk vad tiden går fort! Har inte kikat in hos dig på ett tag nu och helt plötsligt så är det i princip dags för bebisen att titta fram *skakar på huvudet*
    Fattar inte vars tiden tar vägen...

    Håller tummen för dig och kikar in igen så småningom till dig ;-)
    Kram

    SvaraRadera