måndag, oktober 30, 2006

BF!

Äntligen är det där magiska datumet nått. Beräknad Förlossning. Nu är det bara för dig att ploppa ut, unge lilla.



Sammandragningarna igår höll i sig fram till klockan två på natten ungefär. Då gick jag och lade mig och efter det har de inte kommit lika intensivt. Jag har vaknat stup i kvarten av dem, men de har inte kommit lika ofta så det har varit lugnare i magen. Jag har sovit väldigt dåligt i ett par tre timmar sammanlagt ungefär.



Nu har maken åkt iväg till jobbet och skjutsat sonen till dagis så jag är själv hemma. Jag önskar inget hellre än att jag snart får ringa hem honom igen. Men med min vanliga tur så tar det här säkert flera dagar till om jag inte får hjälp på kemisk väg med värkförstärkande.


Makens kommentar innan han åkte var "Du kan väl försöka hålla igen till efter lunch så jag hinner spela innebandy".

Jo, tjena. Som att det skulle gå så fort.

Det här kommer nog att ta tid.

3 kommentarer:

  1. Åh det är så spännande, jag måste kolla rss'en hela tiden för att se om det hänt något! Jag vet att det är outhärdligt att vänta de sista dagarna men snart har du din lilla älskling i famnen och då glömmer man ju hur drygt det var den sista tiden, du har ju världens finaste belöning i magen =)

    Jag håller tummarna för en superfin forlossning och att din rädsla tas på största allvar så att du verkligen får allt stöd du behöver.

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna för dig! Har följt på lite avstånd och det är så spännande.

    SvaraRadera
  3. Anonym09:43

    Jag håller också koll med stor spänning! Och ser fram emot framtida fotouppdateringar! ;-)

    SvaraRadera