tisdag, oktober 17, 2006

Rensning


Vårt hus är helt invarderat med kartonger. Inför loppisen på lördag har maken och barnen lastat ner nästan alla lådor från vinden som jag sedan har suttit och gått igenom. 5 sopsäckar med kläder till röda korset har vi samlat ihop och en rejäl hög med banankartonger fulla med saker som vi skall ta med och försöka sälja. Det är så skönt att rensa bort. Det borde vi göra oftare, problemet är bara att jag har så svårt för att göra mig av med grejer. Minsta lilla sak har antingen affektionsvärde eller så kan jag tänka mig att jag behvöer den till något senare (vilket jag såklart nästan aldrig behöver). Men den här gången har jag varit skoningslös. Ut med skräpet bara!

1 kommentar:

  1. Vi fick ihop 11 flyttkartonger till bonusdotterns loppis. Har också haft svårt att göra mig av med grejer... men tänk bara att det du inte använt på ett år, det kan gå bort! Fast det klart, det går ju inte att säga om allt... Svårt :-)

    SvaraRadera