söndag, oktober 15, 2006

Klar bebis

Det känns som att jag inte har något vettigt att säga. Det enda jag kan göra är att gnälla över hur jäkla gravid jag är, och på nåt sätt så känns det som att alla har hört det till leda vid det här laget, mig själv inkluderad.

Men när det enda jag kan tänka på under dygnets varje vakna minut är hur mycket jag önskar att den här värken snart är över och att bebis kommer ut så är det svårt att fokusera på andra saker. Så de stackare som läser här och inte är intresserade av den sista delen av graviditetens vedermödor får stå ut eller sluta läsa, för jag har inget annat intressantare att skriva.

Imorgon är det iallafall exakt två veckor till beräknat datum som i praktiken innebär att jag då räknas som helt fullgången. Bebis är klar. Det enda den skall göra i magen alla dagar efter imorgon är att fetta på sig och bli större tills jag skall klämma ut den.

Jag säger bara en sak; Bebis, kom ut nu.

1 kommentar:

  1. Åhh jag veeeeet... Den sista tiden är helt outhärdlig! Jag fick ju havandeskapsförgiftning och var hos BM varje eller varannan dag på slutet, nästan varje gång skickade hon iväg mig till sjukhuset där förlossningen var planerad och sa att nu kommer dom nog sätta igång dig, men det gjorde dom ju aldrig fast hoppet tändes varje gång och varje gång på sjukhuset kändes det som om mattan rycktes bort under fötterna på mig och allt var bara piss. Helt klart den värsta sommaren i mitt liv, en enda lång stekhet väntan på att bebbe skulle komma ut. När han till sist bestämde sig för att komma ut och vattnet hade gått så fattade jag ändå inte att förlossningen hade börjat för vi var på sjukhuset på kontroll och då fick vi en tid för igångsättning två dagar senare så när värkarna började på natten fattade jag inte vad det var frågan om alls – den skulle ju komma på onsdagen! Och det var ju lika för mig, allt jag hade att skriva var hur fullkomligt outhädligt allt var. Men det är ju så det är! Jag är i alla fall med dig hela vägen och läser gärna om hur jobbigt det är =)

    SvaraRadera