torsdag, november 03, 2005

Allt löser sig med lite tejp

Jag avskyr verkligen den här årstiden vädermässigt.

Precis nu är det som absolut värst.

Det är inte tillräckligt kallt för att det ska snöa, men tillräckligt kallt för att det bara skall vara mörkt, kalt, smutsigt och rått. Me no like.



Det var meningen att Kåbdalis skulle ha säsongspremiär till helgen, men med det här jävla blidvädret får jag väl se mig om efter en skidbacke i månen eller nåt. Väderhelvete.



Har precis kommit hem från salsan. Det är fortfarande hysteriskt roligt. Jag fattar bara inte att jag inte har börjat salsa tidigare. Dessutom blir det bara roligare och roligare.

Idag var det träningsdans och jag fick dansa en hel lång låt med min kurslärare. Fan vad kul det var!! och grymt jobbigt. Svetten rann nerför min panna ner i mina ögon. Det händer inte ofta för mig kan jag säga.



Igår följde jag med chefen när han skulle plåta Plannja baskets lagbild. Jag hade den fantastiskt roliga uppgiften av "förste stolstejpare". Stolarna på läktaren bakom där laget skulle stå är uppfällda automatiskt, så jag fick springa och tejpa ner dem så det skulle se snyggare ut. Med jämna mellanrum släppte sedan en tejpbit och en stol smällde upp och det var till att snabbt springa dit och tejpa mer medan basketspelarna stod och sneglade och var jätteavundsjuka på mitt roliga jobb. Såklart.



Ärligt talat så var det faktiskt roligt. T.o.m att tejpa stolar är kul när jag får lära mig allt runtomkring samtidigt.



Nu ska jag ta en dusch.

1 kommentar: