fredag, november 11, 2005

Frestelser

Fredagkväll. Är godissugen. Jobbigt.



Var med sonen till ICA efter dagis. Hittade ett mindre berg av färdigförpackad pepparkaksdeg i kyldisken. Länge stod jag där och bara tittade och verkligen ville köpa, men lät bli tillslut. Insåg att jag inte skulle sluta äta innan degen var slut, och det vore inte bra för min viktminskning.



Idag har jag ätit buffé från thairestaurangen till lunch. Det var otroligt gott.

Jag har så många dagar gått förbi där vid lunchtid med kurrande mage och känt doften av all underbar mat, men ändå fortsatt förbi till konsum och köpt en fryst viktväktarrätt eller en burk köttsoppa istället.

Idag bestämde jag mig för att jag skulle unna mig det till lunch. Om jag ska säga nej till allt jämt så kommer jag att bli galen. Viktminskningen skall ju ändå kännas okej och inte som att jag måste avstå från allt jämt.



Jag ska gå och vila en tag. Svärmor är här och umgås med sonen en stund så jag kan ta mig sådana friheter. Nice.

Just nu ser de på Combo tror jag och svärmor sjunger med till "boulevard of broken dreams". eh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar