söndag, november 13, 2005

Mardrömmar

Vaknade kallsvettig, flämtande och helt otröstlig klockan 02.35 inatt.



Jag drömde att jag lämnade min son lekande i badkaret ensam en stund. I fem minuter. Och när jag kom tillbaka lekte han inte längre. Han bara låg där med håret flytande runt huvudet, alldeles stilla strax under ytan.

Och jag hoppar i badkaret skriker hysteriskt HERREGUUUD NEJ NEJ NEEEEEEEEJJJ!!!!

sliter upp barnet och håller honom upp och ner och ruskar honom, varpå han hostar till och börjar gråta.



Här vaknade jag. Sambon upplyste mig sömndrucket att det bara var en dröm.

Men jag kunde inte somna om alls. Klev upp och gick in och lade mig brevid min sovande, lätt snarkande son, och bestämde mig för att aldrig, aldrig, aldrig lämna honom ensam ens en liten stund i badkaret. Han får ha sällskap av mamma tills han är femton eller nåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar