söndag, november 13, 2005

Who's that girl?

Läste på Spirres sida om saker som hon gillar och huruvida det var rätt och inne eller inte.

Det fick mig att reflektera över hur jag själv är och vad jag gillar och inte gillar.



En av mina sämsta egenskaper är förmodligen att jag kan vara ganska nedlåtande när det gäller sådant som jag själv inte tycker om. Sen om det är inne eller inte, det bryr jag mig inte speciellt mycket om.

Om jag ser något som jag tycker är snyggt så gillar jag det. Om jag ser något jag tycker är fult så ogillar jag det, oavsett hur många trendiga brudar som spenderar sina fortunes på det för att det är så rätt just nu.

Jag är en ganska fattig människa. Med det menar jag att min plånbok för det mesta gapar alldeles förskräckligt tomt trots att jag inte alls tycker att det är trevligt. Jag handlar sällan kläder på dyrare affärer än H&M. Jag handlar överhuvudtaget sällan kläder till mig själv av två anledningar: 1. Pengar, 2. Jag känner mig så fet att inget sitter snyggt och jag väntar på att jag ska gå ner i vikt först (7 years and counting). Det händer att jag unnar mig liiite dyrare kläder. Då är det oftast någon snygg t-shirt eller tröja jag hittat, och oftast på Carlings. Annars är det H&M som gäller.

Jag äger ett par jeans. De köpte jag på nämnda billighetsaffär för trehundra spänn för tre år sedan. Sedan dess har jag väntat på att gå ner i vikt så att jag kan köpa ett par fina jeans som sitter snyggt. Innan jag är där så står jag ut med H&M jeansen. Trist men sant.

Militärgrönt och svart är mina favoritfärger. Jag älskar militärgrönt.

Armybrallor: that's me. Bruna stövlar med rund tå: not so much.

Favorittröjor: Svarta t-shirtar med snygga tryck. Hit hör NIN tröjan, Six feet under tröjan, Rammstein tröjan, D-angel tröjan och andra liknande. Alla de är svarta. surprise surprise.

Jag skulle aldrig sätta på mig tajta jeans med höga bruna stövlar över. Inte heller ballerinaskor.

Jag tycker att puffärmar och volanger är jättefult.



Jag är inte vegetarian men handlar alltid ekologiskt så långt det går. Att köpa billigare bara för att det är billigare när det kommer till mat, det är inte min grej.

Jag önskar att jag kunde vara lika medveten när det kommer till kläder, men jag har inte råd.



Min musiksmak varierar beroende på humör. Men överlag kan väl sägas att jag har otroligt svårt att vara på bra humör en hel dag om jag tvingas stå ut med radio Rix och liknande. Shirley Clamp, Lena PH, Bodies without organs, Darin, diverse komersiell hip hop och annat skit göre sig icke besvär.

Jag älskar Coldplay, Massive Attack, Depeche Mode, Rammstein, Portishead och Radiohead. Jag älskar Tori Amos, U2, Stina Nordenstam, Kent, Manson, NIN, Prodigy och Rob Zombie.

Lika mycket älskar jag Bo Kaspers Orkester, Sigur Ros, Thomas Di Leva och Moby. Jag älskar att promenera ensam med Sarah McLachlan, Heather Nova eller Anna Ternheim i lurarna. I'd rather dance med Kings of Convenience gör mig lycklig.



American Beauty är en otroligt bra film. Matrix ger mig energi och jävlaranamma. Crash bara älskade jag. The Shining kan jag fortfarande inte se helt igenom med fullt ljud för att den är så jävla läskig och bra.



Jag är avundsjuk på Anton Corbijn för att hans porträtt är så svarta och jag vill också ha ett sådant djup som fotograf. Anton är min idol.



Jag lyssnar gärna på böcker eftersom jag då får annat gjort samtidigt. Jag tyckte om DaVinci koden. Marian Keys böcker läser jag så fort de kommer ut. De får mig att må bra.



Jag har dragit ner på TV-tittandet rejält och ser numera bara några serier. Desperate Housewives, lost, Nip/tuck, One tree hill, OC, Alias och Cityakuten.

Six feet under är den bästa serien som har visats på TV någonsin.



Dans är min nya drog och jag dricker sällan alkohol. Jag älskar att vara ute i backen med snowboarden även om jag åker hellre än bra. Försiktig på gränsen till hamig är min åkstil.


Jag bryr mig inte om jag klär mig rätt eller inte. Jag bryr mig inte om jag lyssnar på rätt musik.

Men jag bryr mig oftast alldeles för mycket om vad andra tycker om mig som person, och jag jobbar för att förändra det varje dag. Jag vill bara vara jag, precis som jag är.

3 kommentarer:

  1. Vill du veta var man kan köpa grymt snygga tshirts? www.threadless.com (orka inte länka) har grymma tryck...billigt med, frakten blir inte jättedyr. Jag satsar på killtröjorna, jag har breda axlar (av all jäkla simning) så kille small passar mig som har 42 ungefär annars, och large och så ja....kollain iallafall!

    SvaraRadera
  2. Anonym02:19

    Haha, jag tror inte vi ska byta kläder med varandra men jag tror vi borde byta lite skivor! Var du på Anna Ternheim-konserten på Storgatan i somras?! Jag blev alldeles kär i henne!

    ...och alltid roligt att kunna inspirera till ett inlägg..!

    SvaraRadera
  3. Anonym20:01

    din musiksmak rockar! yeah! precis som min lixom! ;-)
    och jag är som du med kläder, jag köper det jag gillar, när jag väl har råd. jag skiter fullständigt i om det är trendigt eller inte. och oftast gillar jag inte modet som är anyway. speciellt inte det som är nu. herrejösses. jag kommer inte på något som är snyggt nu. jo, baggy jeans med lite spännen vid fickorna där bak och så. och lite slackerstilen gillar jag. men ballerinaskor, nej tack!! eller stövlar med jeans innanför. gudars skymning!

    och visst önskar man att man kunde fota som corbijn. ah. ljuva människa vilka bilder han skapar!

    och svarta kläder har jag oxå mest. men dock inga tuffa med snygga tryck. mina är bara så plain and simple and boring. dom säger nada om mig som person. men det ska bli ändring!
    jo, när jag gått ner i vikt... (a lifetime and counting!).

    ja, kul att läsa mer om dig iaf! nu vet jag definitivt att du är en superbra människa. men jag förstår bara inte hur du kan se dig själv som fet...
    men alla har vi våra snedvridna hjärnor att tampas med!

    ha det gott!

    SvaraRadera