onsdag, november 30, 2005

Vinter

De senaste två dagarna har snön fullkomligen öst ner. Det blev vinter på två röda sekunder. Mitt i all glädje över att äntligen få snö så hade jag glömt bort hur det kändes att behöva sopa bort ett rejält lager snö från bilen när man har bråttomt och istället få in det under jackan och överallt. Jag hade glömt hur det är att behöva skrapa rutan på bilen från ett tjockt lager is utan isskrapa. Hur jäkligt det känns när man har skottat som en galning och gått in och tagit av sig ytterkläderna för att fem minuter senare höra plogbilen komma och köra upp en stenhård tung meterhög snövall framför carporten så att man omöjligt kommer ut med bilen eller får bort snön om man inte genast tar på sig kläderna igen och går ut och skottar.



Idag hämtade jag sonen på dagis och åkte in till stan för att kolla resor hos resebolagen. Jag har letat som besatt på nätet, men jag blir ta mig tusan inte klokare av det. Hittar jag något så hinner jag alltid bli lagomt glad tills det blinkar rött "fullbokat" eller priset visar sig vara ett helt annat än det som jag först hittade, kraftigt avrundat uppåt givetvis.


På resebolagen stövlade vi in och sa "fyra personer till thailand i februari helst tack" varpå vi fick en massa olika förslag som faktiskt passade in ganska bra på vad vi var ute efter, (och så fick vi glass också). Särskilt ett erbjudande verkade jättebra, men vi måste kolla om sambon kan åka redan då eftersom de har leverans på jobbet samma dag. Men vi hoppas, hoppas på det. Annars blir det "samma" resa fast två veckor senare men för drygt fyra tusen spänn mer. Det går väl det också, men ju förr vi åker desto bättre. Slutet på januari lutar det åt nu.



Jag ska snart gå och lägga mig. Jag har klippt håret på sambon och det känns som att jag har små irriterande hårstrån överallt. Det kliar. Jag behöver en dusch först av allt.

1 kommentar:

  1. Jag vill oxå ha snö. Tror ja....det går ju inte att ha bråttom när man ska iväg med bilen som du skrev. Allt tar så mycket mera tid(som man inte har). Men det är mysigt!

    SvaraRadera