torsdag, november 10, 2005

Rätt kläder till rätt tillfälle, eller hur det nu var...

Vad svårt det är det där med träningskläder ibland.

Det kan kännas helt omöjligt att klä sig passande till träning.



På min salsakurs t.ex så är det ganska många tjejer som dansar i tajta jeans och långärmad tröja. Själv håller jag på att avlida av värmen därinne och svetten bara rinner om mig. Jag skulle aldrig kunna dansa järnet i långärmat och jeans. Det är ju träning goddammit. Och så killar som dansar i skjorta. Långärmad skjorta. På kurs liksom. Och luktar svett långa vägar. Det är inte så überfräscht direkt.



Jag styrketränar på sjukgymnastiken och där kan man hitta alla möjliga träningskläder.

Idag tränade en man samtidigt som mig. Han är lång, flintskallig, och har alltid en t-shirt instoppad i sina tajta glansiga cykelbyxor. Och så stönar han extremt ljudligt och oanständigt när han använder maskinerna. Jag ryser vid blotta tanken.



Och själv då, så känner jag mig som den där långa, feta bruden i högklackade skor som de korta killarna undviker. That's me. The fat chick in high heels.

Men vänta bara tills jag har bantat klart.

1 kommentar:

  1. Anonym23:09

    gud! du om någon är ju INTE fet! herregud, du väger ju som en DRÖM!

    och ja, det där med träning och kläder och kroppslukter och ljud...ibland kan man verkligen få noja till max när man går och tränar.
    gubbar luktar nästan alltid sunkigt! urk! duschar dom ALDRIG lixom? åker bergis hem och bara sätter sig i soffan och äter en tv-dinner med öl. typ. nä, men ja, du hajjar.

    och hur snuskigt är det inte egentligen att gå på nautilus och ta i alla maskiner...vem har tagit i den här före mig...? var har dom händerna varit...? man vet ju hur få det är som tvättar händerna efter toabesök och gud vet vad. jag svimmar av bara tanken nästan.
    och så stretchrummet på vårt nautilus är ju säkert en bakteriehärdsmälta som heter duga. man vill inte veta. man vill försöka slå bort tanken på alla snuskon, men tankarna jagar en. som en jäkla stalker!

    ha det gött och fortsätt kämpa! du är superduktig!

    SvaraRadera